• nl
  • en

FAQ

Krijg ik garantie op Platinum parasols?

Op al onze parasols is garantie van toepassing.

Parasols met stofklasse 1: 1 jaar
Parasols met stofklassen 2 & 4: 2 jaar

Zaken die onder de garantie vallen zijn:

  • Constructiefouten
  • Materiaalfouten

Zaken die niet onder de garantie vallen zijn:

  • Slijtage, scheuren of verkleuren doek
  • Schade aan ritsen
  • Windschade
  • Schade door niet naleven voorschriften
  • Professioneel gebruik, zoals Horeca

Neemt u contact op met uw dealer indien u onverhoopt aanspraak dient te maken op garantie.

Zijn er verschillende kwaliteiten doeken?

De doeken zijn onderverdeeld in stofklassen met eigen karaktereigenschappen. Er zijn per klasse ook diverse kleuren te verkrijgen.

Waar kan ik een Platinum parasol kopen?

Platinum parasols worden verkocht via dealers. Platinum verkoopt niet rechtstreeks aan consumenten. U kunt uw dealer vinden via de dealerlocater.

Beschermt een Platinum parasol tegen UV-stralen?

Platinum doeken geven een goede bescherming tegen directe UV-straling. Alle doeken hebben een UV-protectie van 50+. Doeken in stofklasse 4 geven de hoogste bescherming.

Zijn Platinum parasols waterdicht?

De gebruikte stoffen hebben een hoge densiteit en zijn daarom waterafstotend. Stofklasse 4 geeft de beste bescherming. Door de hellingshoek van het doek loopt water ongehinderd weg. Geen enkele stof biedt 100% gegarandeerde waterdichtheid.

Zijn vervangende doeken leverbaar?

Indien uw doek met tijd is verkleurd of kapot is gegaan kunnen doeken vervangen worden. Het doek kunt u zelf vervangen. Vanuit het milieu oogpunt is het logisch een nieuw doek aan te schaffen, dit is echter niet altijd de goedkoopste optie. Vraag uw dealer om advies.

Hoe onderhoud ik mijn parasol?
  • Natte of vochtige doeken in gespannen positie laten drogen. Als een vochtige parasoldoek toch is gesloten, dan zo snel mogelijk openen om te drogen.
  • Gevallen bladeren en insectenuitwerpselen zo snel mogelijk verwijderen.
  • Vuil kan het beste met een zachte borstel droog worden uitgeborsteld.
  • Vlekken kunnen worden verwijderd handwarm water, een zachte borstel en een mild wasmiddel. Daarna met schoon water goed naspoelen. Indien gewenst, kan de parasol met spray worden na geïmpregneerd.
  • Geen agressieve wasmiddelen gebruiken.
  • Let bij het openen, sluiten en draaien van de parasol dat het doek geen muren etc raakt en dat het doek niet tussen de onderdelen verstrikt raakt.
  • Eventuele glijstrepen op de aluminium profielen met een vochtig doek afvegen.
  • Na het sluiten van de parasol alle stofbanen apart en volledig tussen de baleinen uit trekken.
  • De stofbanen over elkaar oprollen en met de band vastmaken aan de mast.
  • Bij niet gebruik van de parasol altijd een beschermhoes gebruiken om onnodige slijtage door weersinvloeden te voorkomen.
Kan een Platinum parasol worden gerepareerd?

Afhankelijk van de omvang van de schade kan elke Platinum parasol worden gerepareerd. Vraag uw dealer om advies of de reparatie onder garantie valt en een schatting van de kosten.

Kan ik onderdelen bestellen voor mijn Platinum parasol?

De meeste onderdelen heeft Platinum ruim op voorraad. Neemt u contact op met uw dealer voor een prijsopgaaf en beschikbaarheid.

Hoe kan ik de parasol veilig gebruiken?
  • Bij opkomende wind, windvlagen of naderende harde wind parasol sluiten. De parasol niet in de wind laten wapperen, omdat er stofschade kan ontstaan.
  • Onbeheerde parasols mogen niet geopend blijven staan. Eventuele schade valt niet onder de garantiebepalingen.
  • Let erop, dat er geen personen of voorwerpen binnen het bereik van de uit te voeren bewegingen zijn, als u de parasol bedient. Anders kan dit tot letsel of materiële schade leiden.
  • De verankering moet aangepast zijn aan de betreffende parasolgrootte en de plaats waar u deze gaat gebruiken. De beste stabiliteit wordt verkregen door vaste verankering.
  • Parasols dienen uitsluitend als zonbescherming te worden gebruikt. De windbestendigheid van de openstaande parasol is begrenst.